Coca Cola werkt aan nieuwe social mediastrategie

Frisdankproducent Coca Cola werkt aan een nieuwe social mediastrategie. Dat meldt de marketingwebsite Warc.com. Coca Cola schat dat de productnaam van de populaire frisdrank dagelijks zo’n 5000 keer voorkomt in een ‘mention’, een verwijzing naar de naam in een Twitter-bericht. Dat zou veel meer moeten en kunnen zijn, vindt het bedrijf.
“De homepage in niet noodzakelijkerwijs de pagina waar ons merk het duidelijkst wordt geprofileerd”, zegt Natalie Johnson, digital communicaties manager van de frisdrankfabrikant op de genoemde website. “Dat kan net zo goed zijn op Google, op Digg, op Twitter , Facebook of YouTube.” Johnson geeft aan dat veel consumenten juist ook op die pagina’s op zoek gaan naar informatie over een product. Cola Cola is al wel actief op social mediawebsites, zoals op Twitter, Facebook en YouTube.
Om goed op die trend in te springen heeft Coca Cola een model opgesteld, dat is gebaseerd op de 4 r’s. Het gaat dan om reviewing, respondent, recording en redirecting. Het hele verhaal is te hier te lezen.
Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s